A második konferencia Bácsalmáson a Sárga Csikó Étteremben kerül megrendezésre. Az egyesület fő célja a térség fejlődésének előmozdítása, térségfejlesztési programalkotás és annak megvalósítása a helyi gazdasági, idegenforgalmi, kulturális, népi hagyományok mentén, továbbá egy új szemlélet meghonosítása, a régiómarketing fejlesztése. Erre Ausztriában, Vulkanlandban már van példa, éppen ezért Bányai Gábor országgyűlési képviselő az összefogás erejére hívta fel a figyelmet. Ott összefogtak az emberek, a helyi termelők, feldolgozók, kereskedők, kulturális és turisztikai szakemberek létrehoztak egy olyan közösséget, amely az egyik legdinamikusabban fejlődő régióját eredményezte.
A szakemberek a helyi termékek, termelői piacok fontosságát hangsúlyozták, erre a településen már van pozitív példa. Németh Balázs polgármester elmondta, 2010 óta töretlen a fejlődés. Ekkor indult a közfoglalkoztatási programunk, megépítettünk egy 470 négyzetméteres zöldségfeldolgozót, boltot nyitottunk, mi egy modellben gondolkodtunk már akkor is. Ennek eredményeként már nem csak bácsalmási, környékbeli terményeket és termékeket is ajánlunk Bácsalmási Portéka néven. Itt a zöldség-gyümölcstől kezdve akár a helyi kézműves termékek is elérhetők a vásárlók számára.
Dr. Kujányi Katalin kutató, az Agrárgazdasági Kutató Intézet szakembere a közös érdektársulások, a Szedd magad akciók és a bemutató turizmus fejlesztésére hívta fel a figyelmet előadása során. A szakemberek a településmarketing témakörében is fontos információkat osztottak meg a hallgatósággal.
Fülöp Róbert Kiskunhalas polgármestere, az egyesület elnöke úgy gondolja, egyedi azonosítóval kell ellátni az ilyen termékeket, hogy mindenki számára világos legyen, a lakókörnyezetéhez közel termett, készült és a vásárlással a helyi embereket támogatják.